tisdag 28 maj 2013

Nu ska vi försöka och se var det bär av!

Vi har nu bestämt oss för att odla lite. Det blir att sätta jordgubbsplantor, smultronplantor, så morötter, dill och gräslök. Får se hur vi lyckas med det här nu, men jag tror det ska gå rätt bra ändå! Måste ju prova vettja. Tanken är att börja så här och så får man se om det blir nåt mer nästa år. Kanske prova med nån tomat? Kanske gurka? Vore ju som skoj :-)
Sen blir det att fara å kolla plantor för ögat, men vet inte riktigt vad jag vill ha. Sett så mycket som är vackert och som jag gott och väl kan tänka mig. Vita blommor är alltid med, men sen så har jag tänkt nån färg här nere och en färg där uppe på altanen.. hm... Kanske köra på en kraftig färg som rött? Men samtidigt tycker jag det är vackert med blått, lila och rosa. Det ser så fint ut. Somrigt.

Ska ta nå kort senare då det börjar ta sig så får vi väl se om det blir nåt i år . Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar