måndag 12 december 2011

Tänk om det blir bättre?? Då ska jag ta mig tusan börja forska! :-D

Tror ni på ödet? Tror ni på att ibland så "är det meningen" att vissa saker händer och sker? Jag har från och med idag börjat tro på det.
Niclas har sedan flera år tillbaka försökt hitta en "vipp-bräda" till ryggen för att kunna sträcka på den och "dra ut" kotorna. Många gånger har har surrat om en, men dem har vart dyra! Jisses. Och så finns det lite olika varianter på dessa. De mer enkla konstruerade och billigare klarar knappt hans tyngd och de bättre som klarar hans tyngd, är mycket dyra!
Så fick han genom tips se en annons på blocket om en sådan här som kostar ny, väldigt många pengar, till ett bra pris. Vi for helt sonika dit för att se på den.
Hon som säljer denna "vipp-maskin" för ryggen frågar Niclas lite om var han har ont och vad det är som gör ont. Så efter ett tag kom hon in på sin egen problematik och berättade hur hon kommit att lösa det, för hennes del. En lång historia kort: vi pratade massor! Och hon var supertrevlig! Så berättar hon att hon läst mycket och forskat lite i varför man har ont, kramper i muskler och så vidare. Berättade att hon läst om forskning gjord bland annat i USA. Där har man sett att brist på magnesium ofta orsakar muskelkramper, värk och dyligt. Därför så använder man just magnesium för att häva kramper av olika de slag, bland annat hjärtrusning, till havandeskapförgiftning och spasmer i muskler.
Så hon har läst på en hel del och "experimenterar" på sig själv nu. Äter kosttillskott av magnesium, zink, B6 och D-vitamin. Och blivit mycket bättre! Nu är det svårt för mig att förklara detta närmare och det är mycket, även för mig, att ta in. Så jag kommer läsa på och kolla runt, "uppdatera" kunskaperna. Hon hade så många bra tankar. Logiska och absolut så förstår jag sambandet med allt.

Så nu har jag köpt dessa kosttillskott och jag tänker äta dem. Varje dag. Om det blir en skillnad, om jag känner att det blir bättre, då ska jag forska på detta. För vi som lever med smärtproblematik av olika de slag, vi behöver nåt som verkligen hjälper. Visst, man kan ta värktabletter men hur kul är det att nästan ständigt känna sig påverkad? Inte alls.
Visserligen tar det ett tag innan jag fyllt depåerna, men jag ska ge detta en ärlig chans. Kanske har jag äntligen funnit, med hjälp, något som underlättar för mig!
Tänk, ibland har man tur. Eller var det ödet som förde mig till denna kvinna? Var det meningen att våra vägar skulle korsas? Återstår att se :-)

Kram på er alla underbara!

1 kommentar:

  1. Hej du!
    Jag har en lång tid lidit av "myrkrypningar" och fick rådet: magnesium, B12 och Kalcium. Och Voila! Det hjälpte. Jag hade som alternativ att skjuta mig en kula för pannan, vilket inte var främmande, och testa detta. Glad att jag gjorde det, jag lever ju än!
    Hoppas du blir hjälpt!
    Ylva (din fd kurskompis från Kiruna)

    SvaraRadera