måndag 19 december 2011

En vecka med kosttillskotten

Kan väl inte riktigt utvärdera nåt än då det lika gärna kan vara slumpen. Men igår ökade jag dosen med magnesium till det dubbla. Tror dock att jag kan behöva ta en på morgon och en på kvällen då jag har så känslig mage *hm* Får se hur jag gör.
Har haft några nätter som jag sovit riktigt bra med djupsömn och allt! Är riktigt glad över det! Har typ två mornar känt mig riktigt utvilad och pigg. Inte illa! Vet ni hur länge sen det var jag kände mig så? Det är garanterat över två år sedan. Värken i kroppen har inte gett med sig... Har mycket värk fortfarande och jag tror jag kommer att få dras med den ett längre tag. Huvudvärk har jag på kvällen, men mindre under dagen. Tror det är en dag jag har haft huvudvärk. Synrubbningarna, dimsynen och mage/tarm har vart lika som tidigare. (Magen värre, men det beror på magnesiumet)
Sen har jag fått ryckningar i ögat/ögona. Och massvis! Det är flera gånger per dag och ganska länge åt gången. Nu på morgonen har jag hunnit ha ryckningar i höger öga i snart en timma. Läste att det kan bero på stress, spända muskler runt ögonen och för mycket koffein, samt kolsyrade drycker. Ska försöka göra nåt åt det.
I övrigt mår jag hyfsat. Känner mig något piggare under dagarna, inte så där lamslaget trött som jag känt mig i stort sett hela hösten och vintern. Känns underbart! 

Jag har till och med haft energi att göra både det ena och det andra. Igår till exempel blev det en fullspäckad dag med städ, en jäkla massa tvätt, bakning och göra det mysigt. Var riktigt stolt över mig själv! Enda tråkiga är att ryggen inte är i bästa skick, men det får jag väl ta kanske. (ryggen hör inte till fibron)
Så idag blir det att fara å handla klart inför julen, resten av klapparna och så hälsa på pappa och hans fru. De far ju ner till Göteborg nu i veckan så man ska väl passa på!

Dax för frukost!
Må väl alla underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar