söndag 25 december 2011

Nu är det som snart över för detta år!

Juldagen. De flesta far ut på respektive hemort, dvs det kryllar (oftast) av s.k hemvändare, sådana som kommer hem enbart för att träffa gamla vänner och bekanta. Ute på krogen. Kan ju vara trevligt... Nån gång. Har vart på havsbadet en gång i mitt liv och sedan har jag aldrig vart ut på juldagen överhuvudtaget. Ärligt talat tycker jag inte det är skoj alls. Men det är jag det!
Själv har jag då jobbat dag idag och det blir samma lika imorgon. Hoppas på lite mera energi imorgon för idag har det gått trögt... väldans trögt. Som att jag knallat runt i seg lera.

Och efter morgondagen är julen slut. Anser jag. Så imorgon åker allt "juligt" ner i källaren igen. Haha! Snacka om att bli less fort va? Inte snabbare än en vän som snörde ut granen igår. På julafton. Så där ja! Då var det klart. Jag är ju en av dem som inte kan ha kvar julsakerna efter nyår. Har aldrig förstått det dära. När vi går över från 2011 till 2012, då är det ju meningen att det ska vara nytt. Och så är julen slut. För länge sen.
Har funderingar på att måla väggarna i köket i turkost. Hur snyggt skulle inte det bli?? Vill så gärna... Ska se hur "mycket" pengar vi får över den här månaden. Bekymret är att det är så många som fyller år i januari.. räknade ut att åtminstone 6 stycken uppvaktar vi. Så just december och januari brukar vara lite snåla.

Nu blir det att slöa lite, ta sig en lååång och varm dusch, mysa med tända ljus och sen krypa ner i sängen. Eller förresten... före allt det här blir det en promenad med Smokisen. Älskade jycke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar