onsdag 14 september 2011

Sminkparty

Fast jag var trött och totalt slutkörd for jag på ett litet sminkparty igår. Produkten var då Mary Kay, som de flesta är bekanta med. Utom jag. Tydligen är jag totalt "nollad" vad gäller hudvårds- och sminkprodukter. Men å andra sidan betyder det också att jag inte "slösar pengar" på smink och inte heller sätter en massa produkter på mig. 
Men. Det kommer här ett "men". Eg. kan det ju vara bra att åtminstone ta hand om huden. Rengöra den väl, återfukta och skydda den. En rätt bra idé va? Det får dock vänta för just nu behövs pengarna på annat håll.


Så vad gjorde vi? Först fick vi rengöra huden med diverse produkter. Även prova på en make-upp remover med silikon. Gjort för ögonen. DEN vill jag ha så småningom! Sval och skön att sätta mot ögonen och väldigt bra givetvis. Efter det gav vi fukt till huden, "prima" ögonen, foundation och sådant. Det är ju då grunden för att börja måla den kala duken, så att säga. Tydligen är ögonbrynen mycket viktiga då man sminkar sig. Det är linjer till höger och vänster, samt en i mitten man skall följa. Putsa till dem med lite färg och sedan var det då dax för resterande. Ögonskugga med tre nyanser, kajal (en mjuk en som jag INTE är van att använda) och avsluta med mascara. Sedan vidare till läpparna där det först skulle "primas", på med lipliner och så läppstift/lipgloss. 

Jo. Nåt som också var mycket bra var en sorts skugga, eller nåt som man kunde använda att borsta över hela sminkningen. Det jämnade ut alla linjer av skuggorna och det kunde även användas efter rouget. Jajamen. Det hade jag också. Allt hade jag och inget utelämnades. Mycket ovanligt. Mycket skoj!

Skulle nog sminka mig oftare och ta hand om min hud bättre om jag hade bra och lättanvända produkter. Kommer absolut att titta närmare på dessa. 
Hur jag blev? Så här:




Framifrån. Tyvärr har jag ju endast mobilkameran. 


En "ta-daaa" bild! Lite smått tillgjord. Men här syns att huden blir väldans jämn och fin. Och då ska ni veta att jag knappt använde nåt! Typ en liten ärta ( i mängd) av foundation. Inte illa! Med så lite har man ju smink för flera år om man köper en, vettja! 


Närbild på ögonen. Är lite trött, därav det röda och glansiga i ögonen. Haha. Mmm...Och så har ögonbrynets hårstrån börjat leva sitt eget liv och står kors och tvärs. Men det är mindre detaljer man inte behöver bry sig om!


Och så här blev resultatet då. För att vara sminkat av mig själv och dessutom i färgen lila, vilket jag aldrig har använt, blev det ju rätt ok.
På tal om bananer då... Visst ser ni att håret har växt mycket? Det har växt enormt sen i våras! Typ en si så där 5-6 cm. Har faktiskt håret uppsatt i en liten svans. 

Jag är då nöjd och glad över att jag struntade i min extrema trötthet.

Tack Jessica för att jag fick komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar