fredag 16 september 2011

Extrajobb, skoljoggen och en massa annat

Tog på mig extrajobb i helgen. Dagpass imorgon och kvällspass på söndag. Varför vet jag eg. inte då jag är i dåligt skick för jobb. Har fortfarande mycket ont i axeln och förmodligen (med min sedvanliga tur) verkar det ha spridit sig över till andra sidan och typ hela nacken. Ryggen mår ju inte bra av det heller...
Meeen, det ger en extra slant! Och så känner jag att jag vill ställa upp för mina kollegor. Snäll som jag är.

Idag var det skoljoggen för lillan. De flesta vet vad det är, men för dig som inte vet: skolor i sverige har en dag då alla skolbarnen deltar i en jogging/springrunda. Samtidigt samlas det in pengar till barncancerfonden och så givetvis går en slant till detta också för att kunna financiera det hela.
Mycket bra!
Så det gjorde hon idag. Hela rundan.
Igår förklarade jag med enkla ordalag vad barncancefonden är. Det visade sig att jag blev tvungen att förklara cancer också...Mindre skoj. Men det gick för jag är så duktig på att förklara. Eller nåt sånt.

Tyvärr blir det ingen bild på mammas lilla snygging för usb:n till telefonen vill inte fungera idag. Den väljer ju själv lite hur som helst om jag ska få nytta av den eller inte. Kanske i morgon då.

Så nu tänker jag avsluta för denna gången. Har städat, tänt ljus och nu ska jag massera Kattas nacke lite. Hon har ont. Det har jag med. Tur jag kan hjälpa till lite iaf. Det blir inge rygg idag, för i ärlighetens namn klarar jag inte det med min egna onda kropp.

Kram och hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar