söndag 11 september 2011

En busy helg!

Nu när jag gått ner i tid kan man ju tänka sig att passa på å vila lite, ta det lugnt och återhämta lite krafter. Men näää... Det är ju inte skoj! Alls. Så därför har jag knogat på med städning, tvättning, mera städning och matlagning och ja. En massa till.

Lite roligt har jag också vart med om. Som igår till exempel då lilla underbara Kevin var här. 1 och 1/2 år gammla. Full i bus och glada upptåg. Helt positivt med de glada upptågen vet jag ju inte om det var, men många goa skratt fick jag mig. Det gick över förväntan och inte ett ljud om mamma eller pappa. Inte en endaste skvätt med gråt. Han åt, han sprang, han klättrade, han lekte, han skrattade, han pillade, han undersökte, han åt lite till, han ... ja ni förstår! Fullt ös var det ända tills jag slog på hans favvofilm "Bilar". Då klättrade han upp i våran fåtölj med pyjamasen på, full av förväntan och så givetvis en flaska med välling. 


Där valde han att sitta och mysa. Bytte sen ut kudden mot en "vanlig" kudde och där satt han, såg på filmen alldeles knäpptyst. Förutom vid en sekvens då han skrattade så han kiknade! Gullungen!
Lät filmen rulla ända mot slutet så i eftertexten somnade han ovaggad till sömns, strax före 21.00. Förmodligen helt knäckt! Men som man kan börja längta efter smått... eller hur? *pekar nedåt*



Så där låg han, bytte bara sida en gång, fram till 01 då mamma och pappa hans hämtade honom. De själva var på  bröllop.

Idag har det också vart roligt. Vi for på bio lillan och jag tillsammans med syrran och lillkusin Emelie. Såg "Smurfarna" i 3D. Faktiskt helt ok film och mycket skratt blev det!


Coola bruden!


Å så hela coola gänget! Utom jag förståss då. Hehe...


Så där ja. Nu har ni fått er en uppdatering. Är ledig imorgon och på tisdag är jag ledig. Förresten. Jag jobbar endast två dagar denna vecka. Skönt ska det bli! Onsdag kväll och torsdag dag. Lovar att inte njuta....Hehe.

1 kommentar:

  1. Hej hej, hoppas att allt är bra? =)

    Har igång en bunt med tävlingar på bloggen och det kommer upp nya hela tiden. Bland annat smycken för 250kr, inredning m.m! Tävlingarna hittar du till vänster på bloggen eller i fliken Tävlingar.

    Om du inte vill ha såna här kommentarer ber jag om ursäkt,

    Kram Nathalié

    SvaraRadera