söndag 3 november 2013

Skrattat genom tårarna

Idag var vi på lilla Hilmas dop, min brorsdotter. Hon var bedårande söt i sin fina dopklänning! Inte ett skrik, inte en tår utan nöjd med tillvaron. Tittade storögt på prästen och såg rätt fascinerad ut av allt det fina som fanns att lägga ögonen på. Prästen var toppen och ceremonin var riktigt fin. Där satt jag och log som ett fån, skrattade av glädje för den underbara lilla flicka som satt trygg i hennes mammas famn. Och så kom tårarna då det sjöngs så fint... Alla tankar, känslor.. och dessa hormoner! Men jisses. Har aldrig någonsin gråtit på ett dop, men det var inte av sorg i alla fall.
Sedan bjöds det på en fantastiskt god pasta och kycklingsallad (pratade med Annas mamma om receptet och tänker definitivt prova det!), som åtföljdes av smarrigt fika. Så här sitter jag nu framför datorn medan tjohalia och kusinen hennes äter middag. Orkar ärligt talat inte äta nåt än. Hahaha!
Nu märker jag också att jag glömde ta kort på Hilmas doppresent. Men ... min hjärna kan ju inte fungera riktigt normalt. Det är en jättefin flodhäst som är hnadgjord, det vill säga virkad. Inte av mig då för det skulle nog inte bli så här bra.. euhm...  Superfin!
Hittade den här bilden på google, men Hilmas är gjord i vitt och en mörkare lila färg. Visst är dem söta? Den är inte så liten heller och tål nog en del, så jag hoppas den slits med kärlek och får följa med henne genom livet!


Till blev det ett riktigt gulligt kort, givetvis "scrappat" (inte det heller av mig) med en dikt tillägnad lilla fröken. 

Var tydligen inte heller så fokuserad idag för det här med att ta kort fungerade mindre bra. Men jag lägger ut ett kort jag tog i kyrkan. Ber om ursäkt för dålig kvalla redan nu eftersom det blev med mobilen. Och så blir det ett kort som jag tog igår <3




Tänk vad tiden går! Ojoj... kommer så väl ihåg då tjohalia var i den där åldern. Känns som nyss. Kanske därför jag blev lite sentimental i dag också, för tiden man har med dem små går så fort. Det gäller att ta till vara på den!

Så idag har jag både skrattat och grinat en sväng. Nyttigt för själen. 

Lev och må alla underbara!
Tjingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar