onsdag 20 november 2013

Onsdag. Kort och gott.

Nu är jag inne på mina sista pass som "helt på dagen" så att säga. Från 2/12 går jag över på natten och i januari ska jag gå tre-skift. Det blir nog mest spännande eftersom jag då hoppar mellan natt, dag och kväll... Men om schemat får se ut som jag önskat nu, då kommer det att bli bra!
Känns bra att få ändra lite. Tror jag kan må bra av att göra det och inte bli så stressad som jag i dagsläget är. Dessutom har jag lyckat göra illa ryggen rätt ordentligt under gårdagkvällen... Så går det då man ska hjälpa. Får väl kanske skylla mig själv, men det blir ju att man (läs jag) tänker "hellre jag än patienten" liksom. Hade svårigheter att få till en bra sömn natten som gick så dagen idag har väl gått i ett töcken.

Nu tänker jag sätta igång med julklapparna. Göra inköpen klara så att vi inte behöver tänka på det dagarna innan jul. Förra året var jag rätt snabb på att få allt klart och det var oerhört skönt. Har ju fått veta vad tjohalia önskar sig och som vanligt var det inte lite.... Skämtade med henne och sa att "mamma kanske ska börja jobba heltid så det finns pengar till allt". Ett rungande "NEJ" kom till svar. Söta barn! Igår då jag ringde och pratade med henne så sa hon att jag inte skulle jobba för mycket och slita ut mig. Man hör verkligen sina egna ord.
Pojkarna vet jag då inte vad dem önskar sig. Pengar vet jag ju, men det är ju som vanligt. Men det är så mycket roligare att ge paket, nåt som dem får öppna. Får väl hitta på nåt och faktiskt har jag lite idéer.

Nä. Slut för idag, tack för idag! Sängen kallar på mig och det ska bli skönt att få lägga sig. Är då ledig fram till lördag e.m, så ska passa på att ta till vara på dagarna.

Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar