måndag 18 november 2013

Det här med barn och leksaker. När är det dags att sluta handla?

Har många funderingar kring det här med julklappar. Tjohalia har blivit så pass stor att jag tycker mig se att hon inte längre leker så mycket med sina leksaker. Ändå är det ju leksaker hon vill ha då hon fyller år och till julklapp. Monster High dockor, andra sorts dockor, Pet Shop saker och figurer, sådana där katter och hundar som är röststyrda (typ nåt robotaktigt) och en drös annat. Men jag vet att hon inte leker med det. Möjligen Monster High och Pet Shop med likasinnade kompisar. Samtidigt så vill hon ju ha sådant som lite äldre barn har. Jag märker ju att det är mycket lite leka med sakerna hon har... så pass lite lekande att lusten att slänga ut det mesta är rätt stor...
Hur har ni gjort, ni som har lite äldre barn? När, var, hur gav ni upp köpandet av leksaker? Fick dem själva bestämma, eller blev det bara så?

Givetvis ska jag köpa leksaker till henne som julklappar! Hon vill ju så gärna ha och inte vill jag vara den som är den... men det lär ju inte dröja länge förrän leksaker är ett minne blott. Och då blir det mer att hon ska ha för ägandets skull.


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar