tisdag 5 november 2013

Lediga dagar

Snart har min tredje lediga dag kommit, varit, gått och försvunnit. Tänk att tiden alltid går så fort då man är ledig? Fast nu för tiden gör den som alltid det. Om jag börjar bli gammal? Nä... inte än! Tror mer det handlar om att jag inte är lika snabb längre och inte heller lika effektiv. Så då hinner jag inte lika mycket som tidigare, vilket gör att tiden går fort.
Har då som försökt att göra nåt varje dag, men inte ta ut mig och försöka vila så mycket det går. Söndagen var det dop som gällde, igår måndag storhandlade jag  och gjorde god middag i form av grekisk pytt med kyckling och hemmagjord tzatziki. Slocknade därefter på soffan. Matkoma eller nåt. Idag har jag då städat lite, handlat hem lite nyttigheter och än en gång lagat god middag. Idag blev det hemmagjort från grunden med både köttbullar i gräddig sås och potatismos. Mmmm mums! Och så har jag gått en lång promenad med jycken förstås. Vitt på backen och väldigt blött. Men väl värt det för det var riktigt skönt ute.

Så imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Förutom promenaden då. Den är som obligatorisk då jag behöver röra på mig, trots en kropp som försöker vägra. Sen är det tänkt att jag och Niclas går på bio i morgon kväll. Thor 2 ska vi se. Längtar! Torsdag ska jag få hjälpa av sötaste Linda att färga håret. Det tackar jag ödmjukast för. Mina armar domnar rätt fort nu för tiden och det är inte så skojigt. Jag skyndar mig då jag ska borsta tänderna, eller borsta håret då kraften liksom försvinner och hur jag än gör vill inte armen/armarna hållas uppe. Så nu bad jag faktiskt om hjälp på den där ansiktsboken.
Fredag är det således dax för jobb igen och startar med ett kvällspass för att åtföljas med jobb hela helgen. Jag hoppas att jag håller ihop för jag har det inte bra alls. Kroppen skriker och tjorvas med mig så fort jag har gjort nåt.

Nåja. Nu ska jag sluta tjata och gnata! Det finns så mycket att glädjas åt :-)
Lev och må alla underbara!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar