torsdag 7 november 2013

Biokväll med karl´n i mitt liv

Ville så gärna unna mig, eller rättare sagt oss, något roligt för en gångs skull. Det är ju så att allt annat oftast går före och vi sitter här. Både jag och Niclas dricker sällan alkohol, är väldigt sällan ut på galej och reser ingenstans. Så istället försöker vi göra tillvaron mysig med umgänge, äta gott och titt som tätt se på film. Eller serier. Så igår blev det inte bara att se film, utan även att göra det på bion.

Den här gången såg vi denna:


En riktigt bra film! Har ju givetvis sett ettan, men den missade jag då den gick på bio. Den här sågs även i 3D och väl värd pengarna. Som vanligt är det en hel del humor och rappa repliker i denna Marvelfilm. Fylld av händelser, lite spänning, lite romantik.. ja, nästan lite av varje. Tyvärr är jag kanske fel person att skriva vad jag tycker eftersom jag är ett litet "Marvelfan" ;-) Kan med värme rekommendera den här filmen!


Enda trista är att kroppen inte orkar sitta nå mycket längre än 2 timmar... Hade den vart längre hade jag nog blivit tvungen att resa mig en stund. Märkte det redan förra året då vi var och såg "The Hobbit" som var typ dryga 3 timmar lång. Hade rejält med värk i kroppen efteråt. Riktigt tråkigt med tanke på hur roligt det är att se på bio! Det finns en anledning till varför jag skriver med det här. Och det är för att berätta att det här är verkligen inte något man väljer, trots att många tror fibromyalgi är nåt påhittat, en inbillningssjuka. Jag älskar att gå på bio emellanåt och blir ledsen över att jag kanske inom snar framtid får "plocka bort" även det som ett av mina få nöjen. Kul va? Har redan fått välja bort så oerhört mycket eftersom kroppen vägrar det jag vill, så därför tänker jag aldrig sluta gå på bio och trotsar fibron med hakan i vädret! Tror att man får bita ihop och ha lite roligt emellanåt. Risken är att jag blir en riktig bitterf**** annars. 

Nu tänker jag då ta det lugnt en liten stund. Är sååå mätt efter en riktigt god middag bestående av köttgryta (långkok) och ris. Har nog skämt bort mig en del dessa lediga dagar med god mat. Det är jag värd va? En promenad är det enda nyttiga jag annars ska göra idag. 

Ta vara på dagen alla underbara!
Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar