måndag 28 oktober 2013

Här blandas det en del

Idag fick jag verkligen jobba för lönen så att säga. Tror det känns mer än vad det eg. är då kroppen säger ifrån. Tänk er att ha värsta influensan. Och så plockar du bort febern och förkylningssymtom (typ täppt näsa, ont i halsen, hosta). Vad har du kvar? Förmodligen en värkande och ömmande kropp där till och med huden känns öm. Så har jag det för tillfället och värre blir det allt eftersom. Har nu haft det dåligt i kroppen i drygt två veckor, non-stop. Kan med handen på hjärtat säga att jag är gode less!

Nåja. Strunt samma. Efter jobbet idag fixade jag med hjälp av en nära vän doppresenten till min ursöta brorsdotter. Känns riktigt bra att för en gångs skull vara i god tid! Är riktigt nöjd över presenten och hoppas att Hilma ska känna likadant, om än det kanske blir om ett par år eller så ;-)
Bild kommer sen, efter dopet så klart. Och säkerligen en massa andra bilder också (jo, dopet är på söndag).

Så är det snart Halloween också. På tal om annat mitt i allt så här. Ska man nu följa traditionen helt, så är det ju på torsdag, den 31:s oktober. De flesta kommer dock att göra det till helgen, förmodligen lördag. Även det helt fel dag. Ska vi göra det på "svenskt" vis, är det på fredag (oavsett datum), d.v.s aftonen före alla helgons dag. Jag hoppas verkligen att fler försöker lära sig det här och att vi snart får ett fast datum. Tycker det är otroligt jobbigt att folk håller på under en hel vecka. Många redan i helgen som var och så en del som springer ut under veckan. Och så till helgen igen då. *suck*.
Nä. Nu tänker jag sluta svamla runt på bloggen och fortsätta mitt lugna tempo i soffan. Kanske försöka mota bort huvudvärken som är på intågande.

Lev och må, ta hand om varandra!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar