fredag 4 oktober 2013

En fredag är här

Då var det fredag igen och idag kommer barnen, men inte min lilla flicka. Hon ska istället spendera helgen med sin pappa och några till i en stuga där dom ska fiska och må skönt. Det är hon värd! Så jag får pussas och kramas med henne på söndag. 
Veckan har varit tung. Har jobbat fredag, lördag söndag, måndag natt, onsdag, torsdag och fredag. En lång vecka. Nu är jag då ledig i tre dagar och tänker verkligen försöka vila upp mig. Startar med att Niclas gör middan :-) 
Har många funderingar för tillfället och inget som ger någon ro i själen. Tror det kan vara dax att ta tag i saker och ting, reda ut och få en balans. Vet att sådant här gör att jag blir lite sämre i kroppen och fibron vill gärna skrika lite extra. Så för min egen skull och ja, för andra i min omgivning också för den delen, är det bäst att jag reder ut mina tankar och betar av allteftersom.
Läste något bra idag på en blogg och det fick mig att tänka efter lite extra. Top 5 på vad döende människor ångrar... Inte så trevligt på så vis, men tänkvärt för oss som förhoppningsvis har några år, ett liv kvar att leva.

Hjärnan fungerar mindre bra just nu, så därför ska jag sluta skriva för idag. Knappt att jag fattar själv vad jag tänker och ännu värre är det att få ner det i printad text.

Ta vara på dagen
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar