lördag 19 oktober 2013

Tack för idag och slut för idag!

Fläkat ut mig i soffan. En film från förr på tv och lappen i knät. Trött och sliten, men på ett bra vis. Ni vet så där då man känner sig nöjd ändå. Hela dagen har vart kantad med kära besök från familj och vänner som ätit av min överdimensionerade smörgåstårta. Det har druckits kaffe, surrats och skrattats i mängder. Så med andra ord, en bra dag! Dock saknar jag ju en del... Men det kommer fler dagar och fram till dess finns ni i mina tankar.

På tal om annat. Visste ni om att hjärnan inte fungerar riktigt som sig bör då man sovit lite? Haha.. Jajamen. Klev upp vid 8 torsdag morgon. Försökte sova på e.m/kvällen inför nattjobb och det fungerade inte så bra. Jobbade natt, 10 timmar, hem och somnade vid 8. Ungefär 5 timmar blev det innan det var dax att hämta hem tjohalia, storhandla, fixa middag och skjutsa tjohalia till kalas. Sedan hämta hon... Mycket köra med en hjärna som inte sovit speciellt mycket senaste ett och ett halvt dygnet. Eller jo, hjärnan den sov nu, men jag var vaken.. Sen så gick jag å la mig vid 22-23. Räknade ut lite snabbt att jag endast sovit ca 6 timmar på 39 timmar. Tjolahopp! Resultatet: kommer ej ihåg vad som sas igår, hur jag tog mig från punkt A till punkt B och nästan 10 timmar rätt djup sömn natten till idag. Så kan det gå. Ändå har jag vart så trött idag att jag är förvånad över att jag fortfarande är vaken. Snart ändring på den biten då sängen ropar lite försiktigt inifrån sovrummet.

Imorgon är det vilodag för min del då kroppen skriker ljudlöst. Har så ont i händerna att jag stundvis inte kunnat hålla i besticken och det här att skriva är mindre skönt. Vid ett tillfälle bad jag Niclas skära i smörgåstårtan för jag klarade inte av att hålla i kniven. Kul jul! Eller hur man nu brukar uttrycka det... Jaja. Vet ju att det blir bättre sen i vinter då det blir mer "stabilt" i vädret och inte lika fuktigt. Bara fram till efter nyår då med andra ord.
Nä. Nu blir det dricka nåt kallt, borsta gaddarna och hasa sig till sängen.

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar