onsdag 1 augusti 2012

Ett löfte till mig själv

Har ett enormt sug efter att börja träna igen, men vet hur det blir om jag sätter igång. Tyvärr låter jag väldigt pessimistisk, men kroppen kommer att skrika rätt ut och säkerligen blir jag sjuk efter ett eller två träningspass. Det är precis som att kropp och knopp går stick i stäv med varandra. Med andra ord, det är testat x flera!
Men. Min tanke är att om jag tränar stillsamt och gör övningar som är "milda" för kroppen men ändå ger resultat så kanske det funkar. Jag går ju mycket och springer/joggar då jag känner att mina knän pallar det. Och det fungerar jättebra. Sen tänker jag att om jag satsar på några övningar varje dag, inte allt, men ett par varje dag kanske jag kan vänja kroppen för att sedan öka upp träningen. Vad tror ni?
Förhoppningen är att kroppen inte ska reagera för mycket och att jag inte ska bli sjuk som jag tidigare alltid blivit.
Övningar jag tänkt är:
Benböj
Utfall
Hälsande hunden
Benlyft åt sidan
Sit-ups
Dips (triceps)
Armhävningar
Ryggresningar
Plankan (vanlig och den på sidan)

Alla dessa kan man göra utan redskap och så använder man endast kroppen till detta. Och så har jag tänkt ett par stycken av dem varje dag. Enda övningen jag tänkt göra varje dag, utan undantag, är plankan. Detta eftersom den anses stärka korsetten, vilket jag sannerligen behöver!

Hejar ni på mig nu om jag provar detta? Kan nog behöva det ;-)

Tjingeling!


1 kommentar: