söndag 29 juli 2012

Två gjorda, två "to-go"

Idag är sista dagen av de två första veckorna på semestern. Hängde ni med? ;-)  Kan väl inte klaga på hur jag haft det, men i ärlighetens namn skulle jag ha velat fara nånstans... Typ där det är sol och varmt. Och bara jag och Niclas. Vi behöver egentid, bara vara med varandra och må gott.
Tanken är att nästa vecka fara med husvagnen, bara jag och Niclas under tiden vi är barnlediga. Men som det ser ut nu är det ett frågetecken då det verkar bli regn från och med nu och två veckor framåt. Vi ska som vanligt till Moskosel så att Niclas kan fiska av älven/älvarna. Jag ska givetvis fiska jag med förståss! Haha! Låter som att det är bara för Niclas skull vi far, men så är inte fallet!

Trots regn och rusk i omgångar har vi lyckats göra klart staketet upp på altanen. Yeey för oss! Och som vanligt riktar jag ett stort tack till Peder som kom och hjälpte till att sätta delarna på plats :-) Det blev superfint!


Det som inte är med här är överliggarna, de plankor som ligger på toppen så att säga. men annars så. Visst blev det snyggt? Det som fattas, men är svårt att få tag i är stolphattar, eller stolplock om man så vill. Det är det som ska vara överst på stolparna för att förhindra vatteninträngning. Ska ta nya bilder och lägga ut sen.

Ljudböcker är en ny passion. Har hunnit lyssna på flera stycken och den ena bättre än den andra. Vilket utmärkt sätt att "läsa" på. Jag som har haft problem med synen ett tag tycker ju det här är riktigt bra! Saknar dock att kunna hoppa lite i texten utan att missa nåt. Med en ljudbok går inte det...  Dock kan jag städa, måla och göra annat under tiden jag lyssnar :-)

Nu är det som sagt två veckor kvar av semestern och jag funderar på vad vi ska göra. Den här veckan har vi barnen och tanken är att Niclas ska ta husvagn och pojkarna nu i veckan. Men som sagt det återstår att se då det tydligen ska regna. Massor! Till helgen är vi barnlediga. Kanske ska vi ta en liten invigningsfest för att staketet är klart? :-) Kanske med lite kräftor? 
Och sen så vill jag då fara med Niclas i vilket fall som helst... Några dagar iaf. Vi behöver ju inte vara en hel vecka om det ska regna.

Nåja. Lite funderingar och sånt...
Förresten, kolla in vilket vackert tack jag fick av Annelie och Peder för att jag ställde upp som "barnvakt" :



Emelie gav mig den och så en stor kram <3 Den är hög! Och jag hoppas att jag den här gången kan ge en underbar orkidé ett långt liv... Haha! Undrar om syrran vet om att jag inte är duktig på just orkidéer..? Hm... Nåja. Den lever så länge den lever! 

Nä, nu ska jag sluta svamla... Blir mest svammel nu för tiden då jag ska skriva nåt. Tankarna flyter ihop och huvudet är mer grötigt än vanligt. Kan det bero på ledigheten? 

Ha det bäst!
Tjingeling!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar