fredag 20 juli 2012

Fick värsta suget jue!!

Niclas sitter och spelar den ena 80-tals låten efter den andra, blandat med tidigt 90-tal. Och jag? Jag sitter och minns min ena syrra som stod framför spegeln, sminkade sig typiskt à la 80-tal, dansade och sjöng. Givetvis gjorde jag samma lika! ;-D  Låtarna har därefter följt mig upp genom livet och varje gång dem spelas (de jag kan och känner till iaf) så spricker ansiktet upp i ett stort leende!

Jag fick en idé. Sätta ihop en rätt stor fest, gärna i en lokal, massor av 80-tals musik (bra sådan!) och så göra det till en temafest. Kläder, hår, smink... rubb och stubb! För alla som vill förståss :-) Problemet är att det är ett projekt utan dess like och att bara ha fest för att ha fest är kanske inte så lockande för alla. Oftast ser man detta i samband med födelsedagar... Men varför inte är min tanke? Varför inte ha roligt bara för att?

Är det fler som är intresserade? Vore så skoj! Tänk alla godingar:
Boys, boys, boys.
I just called to say I love you.
Do you really want to hurt me.
What´s love got to do with it.
Like a prayer.
Cruel summer.
Joe le taxi.
Fame.
Sommarnatt.
Gimme gimme gimme.
Maria Magdalena.
Heaven is a place on earth.
Walk this way.
Eye of the tiger.
The final countdowm.
Girls just wanna have fun.
Rosanna.
Forever young. .....


Ja... listan kan göras milslång!!! :-D


Madonna. Hon kunde det där med stil! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar