onsdag 25 juli 2012

Håller med... sämsta sommaren...

Ärligt. Jag tror inte jag har vart med om en sån värdelös sommar som det här. Det regnar, är kallt och så fort solen visar sig envisas molnen med att komma och skymma den. Och med det här hoppas jag verkligen att höst och vinter blir bra då. Jag menar det kan väl inte komma så mycket mer nederbörd va?
Det är lite lustigt ändå. Förra veckan, onsdag tror jag det var, sken solen och vi riggade upp för att måla alla staketdelar. När vi kollade upp vädret på typ tre olika "vädersajter" så sa dem regn, i massor under torsdagen. Så vi riggade upp inomhus. I vårt vardagsrum. Tror ni det regnade? Haha! Å inte det... Nä då. Uppehåll hela dagen och framåt kvällen var det riktigt fint ute. Se där ja...
Igår hade dem sagt (skrivit) att det skulle vara sol och uppehåll hela dagen. Och vi riggade upp ute igen. Luktar mindre inne så satt säga. Tror ni det var uppehåll och sol hela dagen igår? Kan säga så här: vi slapp vattna gräsmattan iaf.
På tal om gräsmattan så kommer den bli riktigt fin! Kanske är det tur i oturen att det inte är det bästa vädret i sommar. Gräsfröna klarar sig rätt bra då det inte är stekande hett och när det kommer den ena regnskuren efter den andra. Så nu är det som grönt där ute! Riktigt trevligt är det att nåt vi gör/har gjort faktiskt har gått smidigt, utan krusiduller. En massa jobb, ja, men det gått bra.

Nä. Nu ska jag ta och fortsätta lyssna på ljudbok. Har ett kök som behöver skrubbas i väntan på solen tittar fram igen och målningen kan fortsätta.
Ha det bäst!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar