fredag 6 juli 2012

Många bra saker nu

Nu känner jag väl att det är rätt ok i mitt liv. Eller nä, det är bra! Vi har bytt klart fodret på jycken så nu förhoppningsvis blir det mer päls på hunden än på golvet... Håller tummarna att det är detta som krävs. Jag har beställt böcker och fått hem tre, en serie som heter Victoria Bergmans svaghet. De som läst den säger att den är riktigt bra! Och så har jag idag klickat hem två till böcker från Hammarbyserien. Yeey!! Inte hade jag en aning om att det finns 5 (?!!) böcker. Bra för mig och tror det är bra för syster yster också. Hon blidde lite fäst vid böckerna ur Hammarbyserien ;-)
Idag fick jag en ledig helg. Två lediga dagar innan det är dax för de sista 6 passen innan semetsern. Som jag längtar. Ni kan inte ana... Har bestämt att nästa söndag, efter mitt kvällspass, tänker jag hälla upp ett glas vin, sätta mig i en mysig stol på bron här ute och bara njuta! Oavsett om det är sol, regn, åska, snö eller hagel. 
Imorgon är det dragracing och jag funderar på att fara ut å kolla lite. Beror på om det är nån som följer? Eller nån som ska dit och ids ta mig med? *blink, blink* ;-) Har inte vart där på över 10 år. I ärlighetens namn kommer jag inte ihåg när jag var där sist. Sen på kvällen är det fest hos broder och hans gulliga fru. Om jag orkar tänker jag ta mig ut dit och ha lite skoj! Oavsett väder. 

Låter helt ok det här va? Nu tänker jag börja med boken Kråkflickan, den första i Victoira Bergmans svaghet. Blir intressant och se om dem här böckerna är så bra som de säger. 

Ha det bäst!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar