torsdag 2 augusti 2012

Bara 10 dagar kvar...

Fort, fort, fort går tiden! Huvaligen... Snart har det gått 3 veckor av semestern och jag vet inte vad jag har gjort och inte heller om jag kan säga att jag är nöjd över semestern. Dock diskuterar jag lite med mig själv om det här med att planera och hitta på en massa under sin lediga tid. Är det nödvändigt? Nä. Det är det inte! Bara vara, sova ut, läsa, promenera, umgås med vänner och bekanta duger väl alldeles utmärkt?

Min lilla dotter, eller hon är ju inte liten längre ;-) , har sovit hos sin kusin inatt. För första gången. Och tror jag rätt är det första gången hos sover borta en hel natt. Hon provade för nåt år sedan och då fick hon panik under natten och hämtades hem av sin pappa. (Där hon var då). Ibland sover lilltjohalia hos farmor sin, men enligt henne själv är inte det samma sak som att sova bort då: "jag har typ känt henne och vart hos henne hela mitt liv". Sötungen min <3
Men nu har hon provat och det gick galant! Somnade och sov. Kanske inte så många timmar, men sov gjorde hon och det är det som räknas. För er oinvigda: min dotter har svårt för nya situationer därav detta uppspelta beteende från mig. Efter dem där alldeles för få timmarna av sömn, har hon vart övertrött. Likaså hennes kusin. Fy den lede hur dem lät mot varandra då jag var där för att hämta hem Felicia! Jisses... Och av syrran fick jag veta att dem låtit så hela morgonen. Sen vi kom hem har Felicia legat i soffan, sett tv och vi har sett film och hon slocknade sött här för dryga timmen sen.

Påbörjade min träning idag och har efter många om och men gjort ett litet träningsschema. Hoppas nu bara att jag kan följa det också... Vore ju toppen om kroppen blir starkare och friskare!
Jag har lagt upp det med att jag gör några övningar varje dag istället för flera stycken och sen bli liggandes i två dagar för att jag ansträngt för mycket... Tror det här kan vara en bra strategi för min del.

Nä. Nu ska jag ta å sluta svamla! Längtar till imorgon då Niclas och pojkarna kommer hem, men längtar inte för att barnen far... Jobbigt då känslorna sliter och två vitt skilda håll.
Må väl alla underbara!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar