lördag 11 augusti 2012

Vardagen på intågande. Och i rask takt!

Det har nu gått 4 veckor och semestern lider mot sitt slut. Tänk (säger det åter igen) att tiden går så fort? I år valde jag att inte ha planer för semestern överhuvudtaget, utan tog dagen som den kom. Men vad vi har hunnit med mycket ändå! Gjort klart staketet till altanen. Som då för övrigt kändes som en evighet att få klart då det hela tiden envisades med att regna. Haha! Vi har vart på PDOL, umgåtts med nära och kära, vattnat gräsmattan, fiskat, slappat, rensat, städat och donat. Och så dessa senaste dagarna. Spenderade i husvagn och med fiske. Underbart!
Och eg. "hunnit med"? Varför skriver jag så? Jag vill inte hinna mest saker på kortast tid. Nä... Jag vill leva, känna att jag mår bra och bara vara. Så typiskt "mänskligt" att skriva så där. Men det gav mig en tankeställare i alla fall.

Å ena sidan så känns det rätt ok att jobbet tar vid på måndag. Å andra sidan skulle jag bra gärna vilja vara ledig ett tag till... Det är skönt att bara rå om sig själv och sina nära. Bara vara och göra sådant som gagnar en själv. Men jag har lovat mig själv att fortsätta så även då jobbet börjar om. Ta vara på mig. Leva helt enkelt. Njuta av det jag har och av det som finns runt omkring.
Jo. Det har jag ju inte berättat. Igår så pratade jag med en man som heter Gianluca. Han verkade italiensk, men bröt på tyska och talade förmodligen båda språken + svenska. Han bestämde sig för att cykla. Långt! Och detta har han gjort för att sprida kunskap och diskutera utrotningen av den skandinaviska vargen, Pessinkivargen. Mycket intressant samtal hade vi och jag blev väldigt intresserad av hans sätt att se på livet, tillhörigheter, girigheten, tankesätt. Påläst var han också. Troligen vet han inte om det, men han fick mig att tänka om...

Lev och må nu alla underbara! Själv ska jag sätta mig på altanen en stund och njuta av min näst sista semesterdag ;-)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar