tisdag 27 augusti 2013

Tisdag hela dagen

Då var den långa ledigheten slut för denna gång och idag börjar jag kl 14.00. Det är även första gången som tjohalia ska komma hem själv, men Niclas är nog hemma då. Hon är så glad min flicka över att åka buss, ta ansvar och göra saker och ting själv. Idag är det även fotografering på skolan och det är nåt hon än så länge tycker om. Vet själv hur det var.. gick bra i rätt många år, men så vid 11-12 års ålder började vända och efter det har jag varit rätt kameraskygg. Avskyr mig själv på bild! Blir sällan eller aldrig bra. Allt annat än fotogenisk om man säger så!
Det som känns riktigt skönt den här veckan är att middagarna är planerade. Behöver inte tänka på vad som ska göras eller inhandlas. Så här ska jag försöka göra varje vecka, åtminstone då vi har barnen. Det lättar oerhört mycket på jäkten över matlagning, planering och inköp som man helst vill slippa efter en arbetsdag. Finns ju roligare saker än så.

Nu är det då dax för en sen frukost. Äggmackor och thé blir det. Mumma! Och så en promenad med jycken förstås. Det är som alltid inplanerat innan kvällspassen. Hoppas ni alla har och får en riktigt bra dag!
Tjingeling


(lånad bild från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar