fredag 9 augusti 2013

Det finns fredagar och så finns det fredagar!

Ja, som ni säkert förstår är det ju en sådan där bra fredag idag då barnen har kommit hem <3 Känner mig alltid mer tillfreds då dem är hemma, men det beror säkert på att familjen känns hel. Som det ska vara! Och så har min ledighet på 9 dagar börjat och det är inte heller fy skam. Ska bli skönt. Nä. Jag ska inte göra en massa nytta som under semestern. Det tänker jag ta sen, då jag är ledig 6 dagar på schemat. Typ måla om lite möbler, fixa och dona inför hösten och sådant där.
Den här ledigheten tänker jag bara vara. Hitta på nåt med familjen, må skönt, läsa en bok, promenera och vila.
Igår provade jag en app jag tagit ner till mobilen, "daily yoga", med olika sessioner som kan träna på och göra. Började med andningen som är så viktig! Helt ok, men det är ju så liten skärm att det är svårt att se hur dem gör. Tur det inte går så snabbt! ;-) Tror att det här kan vara en lämplig start på träning för min del. Att börja med yoga där jag får sträcka, stretcha, finna harmoni och ett inre lugn. Sen kan jag kanske öka på med nåt annat. Mitt mål är att försöka få tillbaka min styrka och energi som jag en gång hade. Förhoppningen är att jag ska lära mig hantera värken bättre än vad jag gör idag. Och så det som är viktigast: inte göra mer än vad kroppen för dagen tillåter! Det däremot kommer bli en utmaning då jag har blivit van att pressa mig själv över gränsen, nästan dagligen...

Nä. Nu tänker jag njuta av min ledighet :-D

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar