onsdag 21 augusti 2013

Ledighetsplaner

Den här veckan har flugit fram i rasande fart. Känns som att det var igår jag for med tjohalia till pappa sin... Nu har barnen börjat om skolan och det är dags för rutiner igen. Kan med handen på hjärtat säga att det känns bra! Vi behöver nog alla det fastän det är skönt med ledighet. På tal om det så är jag nu ledig fram till tisdag e.m. Inte illa.
Mina planer för ledigheten den här gången är rätt många och vet då inte om jag kommer hinna allt. Men tanken är att göra om lite möbler, sätta vit färg på dem. Åtminstone på en möbel i alla fall. Rensa lite, typ bland tjohalias kläder och ta bort det som är trasigt och för litet. Rensa bort blommorna jag har därute och så plocka av i odlingarna. Snart är vi inne i september och det går fort mot både mörker och kallare tider. Och så har jag tänkt att sätta om mina växter inomhus.
Dagens planer är att tvätta, köpa nödvändigheter för målning av möbler och ev. påbörja den som är viktigast. Sen vet jag inte. Får ta det som det kommer helt enkelt!

Ha en bra dag alla fina!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar