måndag 26 augusti 2013

Min flicka har blivit stor

I år när jag ansökte om skolskjuts blev det beslutat att min flicka skulle få busskort istället för att åka taxi. Fördelarna är att hon har 4 resor/dag och får åka alla dagar utom på jullov och sommarlov. Hon kan även åka hem efter skoldagens slut istället för att jag hämtar, vilket innebär mindre kostnader. Givetvis ska hon bli hämtad de dagar jag jobbar för då är det inte en extra väg att köra!
Nackdelarna? Finns eg. inte, men fy attans så nervös jag är. Säkerligen mer än henne... Ska strax ringa hon och se så att hon har kommit fram och att det har gått bra. Sen ska hon få åka buss hem också idag, mest för att se hur det är och för att ha gjort allt en gång. Brukar ju alltid vara lättare efter första gången :-)


Och på skolan var hon. Är så glad för hennes skull! Ännu ett moment hon klarat med bravur! :-)

Idag ska hon även få klippa sig och det är något hon längtar efter. Det är på tiden och så ska dem ju fotograferas imorgon på skolan. Passar ju alldeles utmärkt.

Nä. Nu ska jag slappa och ta det lugnt. Är ofantligt trött.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar