måndag 26 augusti 2013

En bra dag idag!

Det började med att det gick bra för tjohalia att åka buss, både till och från skolan. Älskade unge som blivit så stor! Mitt på dagen gick jag en mycket lång promenad och i stor del i skogen. Där var det lugnt, fridfullt och bara så där väldigt mysigt. Jycken han låg då å flåsade en lång stund efter hemkomsten och såg så där belåten ut som bara han kan. Klippte klorna på han gjorde jag också, sen dammsögs det här (välbehövligt som vanligt!) och så en lång härlig dusch på det. Har även hunnit betala räkningarna och planera middagen för hela veckan. Skönt då det är gjort.
När tjohalia hade kommit hem och blivit klippt åkte vi och handlade för veckans middagar. Hem, göra middag och så hjälpa lilla damen med hennes läxa. I säng var hon strax efter 19.30... Lite smått trött och slut. Och jag? Ja, jag bara tar det lugnt och är mycket glad över dagen som blev så bra. Mer kan man väl ändå inte begära va?

Imorgon är det dax för jobb igen med start med en kväll och så ett dagpass på onsdag. Börjar bli van att vara ledig så det känns nästan lite trist att jobba...haha! Ja,ja. Det är nödvändigt för hushållskassan och så är det ju rätt skoj att träffa goa arbetskollegorna! Jobbar helgen också. Inte så roligt, men det går nog bra. Nästa helg, alltså inte nu i helgen, tänker vi äta kräftor med en massa gott och så söndagkvällen ska jag bort en liten stund. Blir mysigt! Min tanke är att även påbörja nån mer möbelmålning så det blir lite ändring här nån gång. På tiden.

Hoppas ni alla har det bra <3
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar