söndag 25 augusti 2013

Ett slött söndagsinlägg

Det här med planer är inte så lätt. Har upptäckt att det jag tänkt göra på min ledighet inte riktigt blivit som jag tänkt. Haha! Har då målat den möbel jag tänkt och den är klar. Plockat av odlingarna har inte hänt... ger ju så mycket bär fortfarande så vad gör man då liksom? Plantera om mina växter inomhus lär ju dröja verkar det som för det hade jag då glömt redan efter att jag skrivit ner det... Men jag har rensat uppe på altanen. Tagit bort dem döda blommorna som säkerligen varit i det skicket länge... och så tagit bort vaxduken och sådant. Tur att jag är ledig fler dagar i höst! Annars skulle det inte gå.
Idag är planerna inte så många. Men tanken är att gå igenom tjohalias kläder, fara med skräp till återvinningen och handla inför veckan. Sitter för tillfället (förutom här då) med en lista för veckans middagar. Att det alltid ska vara så svårt! Tänkte att det kan vara bra att handla hem det som ska handlas redan idag istället för att handla dagligen. Blir lätt att man handlar sådant man eg. inte behöver. Och sen ikväll blir det promenad med jycken så klart!

Soligt och härligt är det ute idag igen. Bara passa på att njuta så länge det varar.
Tjingeling på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar