onsdag 14 augusti 2013

Bara rätt upp och ner, så där

Onsdag och halva ledigheten är gjord. Eller gjord och gjord.. har väl inte gjort mest! Idag åker halva familjen på fisketur och resten stannar hemma. Jag och tjohalia ska åka buss idag så hon får se var hon ska kliva av och kliva på inför skolstarten. Nu är det då klart att hon ska åka buss istället för taxi i år, blir spännande! Säkert mest för min del då jag frågat hon flera gånger om hon klarar det och sista gången svarade hon "Sluta fråga nu hela tiden mamma. Jag fixar det har jag ju sagt!". Å det är klart hon gör!
Kan bli bättre också då hon kan stanna hos en kompis på e.m och åka buss hem. Då behöver man inte tänka så mycket på att köra fram å tillbaka. Några kronor blir det säkerligen sparat på bensin.
Imorgon ska vi hämta hennes kusin så ska hon få vara här till fredag. Och jag tänker bara ta det lugnt! Det är det bästa då kusinerna leker med varandra. Jag behöver inte bry mig och har massor av tid över till annat, om jag vill ;-)
Snart ska jag sätta igång med att måla lite möbler också. Vita ska dem bli. Kommer ta kort före och sen efter så får ni se hur det blir. Det är åtminstone tre möbler än så länge, men en är prio och kommer tas först. Det är en jättefin skänk som jag fått och som ska stå i hallen. Blir skönt med en annan möbel där då den som står där är kaffefläckig och trasig. Ser ju inte alls nå fint ut. Men först måste jag kolla vad jag har för grejer... typ lite sandpapper och färg.

Hoppas ni alla får en riktigt bra dag!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar