måndag 5 mars 2012

Vilken dag vi har haft!

Jag och Niclas, eller rättare sagt jag egentligen, bestämde att vi skulle fara in till stora staden för att äta lunch idag. For mitt på dan och bestämde efter att ha strosat runt lite att äta på Golden Dragon, kinamat! Det var supergott! Åtminstone det jag åt iaf. Niclas var inte vidare nöjd med sitt...
For vidare till Dollar för inköp av gotta till hunden, han fyller ju faktiskt 5 år idag :-) Och så hade jag bestämt att vi skulle fara å kika lite på soffor... Mmm.. jag har ju vart sugen på en ny soffa ett bra tag nu.
Denna snygga soffa hade jag ju också sett...




Vi for först till Norrfjärden, till Outletbutiken där. Hittade väl en som var si så där, men njae... Drog vidare till Antnäs där vi faktiskt hittade flera stycken av intresse. De flesta sådana här skinnsoffor med recliner. Ser nästan ut som tre fåtöljer som sitter ihop, fattar ni? Superhärliga att sitta i! Men det blir ju som inte soffor i just bemärkelsen soffa... sällskap...

En sån här:



När vi hade suttit och provat, diskuterat och tänkt, funderat och tittat så tog vi beslutet att åka till Sunderby möbler, det gamla Skinnexpo för att kika. Det är där den där snygga vita skinnsoffan på bilden ovan finns...
Och så härlig den var att sitta i. Ååååh... ni ska bara veta! 40.000 är ordinarie pris. Den är stor. Megastor! Skulle ha passat så bra i vårt varadagsrum.Men. Jo, det kommer ett men. Det var precis den soffan, i butiken och vit, som skulle kosta 26.000. Vit. Barn. Hund. Spelar eg. ingen roll att den går att tvätta av och att smuts och fläckar så småningom "försvinner" in i skinnet. Niclas sa att han inte skulle våga sitta i den.
Så vi tittade lite till och hittade så småningom den soffa som kommer hem till oss om ca 4-6 veckor.
Tyvärr så hittar jag ingen bild på den... men det är en divansoffa med lite högre rygg och typ brun/svart i tyget. Ett riktigt snyggt tyg, lite kraftigare. Perfekt i sittkomforten, stor divan som är 3 meter och den andra "soff" delen är 3.30 m. Helt ok :-) Det går, om vi vill att köpa till och montera dit ett sånt där härligt maxihörn. (Jag vill!) Men det kanske räcker med det vi får, hehehe...
Nu är det bara å vänta tills den är klar att hämtas.

Sen for vi vidare in mot Luleå där Niclas åt på Mc Donalds och så vidare till Storheden. Där var vi på Stadium outlet och sen på Mediamarkt. DEN butiken är ju rena rama himmelriket!! :-D Vilka fina tv:ar vi hittade. Fin-fina! Blev grymt sugen på en där. En Lg, 60 tum plasma med full Hd och 3D. Riktigt bra bild var det på den och ja, som sagt. Sugen!

For därifrån vid 18, så då var de full dag för vår del. En riktigt bra dag måste jag säga. Är så glad över att vi äntligen ska bli med ny soffa! Förstå så härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar