torsdag 27 oktober 2011

Tur jag är ledig nån gång också

Har börjat med att "tvinga" mig själv att vara lite ledig då jag är det. Typ vara en karl och bara ligga i soffan och se på film eller nåt. Men det går inte. Jag blir enormt rastlös efter ett tag och bara måste göra nåt. Typ städa lite, laga mat eller gå en promenad. Fixar det inte...
Så idag är det ett fullspäckat schema med en massa inhandling, läxläsning, städning, ev. baka nåt till jobbet och så fara å se på när de har friidtrotts träning. Lillan har uttryckt en lite önskan om att få se då hon (för en gångs skull) verkar vara lite intresserad av det.

Det är verkligen tur att jag tar mig tid till vila då jag har en ledig dag. Visst är det? Haha... Jobbhelg väntar. Dessutom en lång en. D.v.s fredag kväll, lördag dag och söndag kväll. Jajamen. Tror det blir bra det. Har en jobbhelg nästa helg också. Ska jag vara ärlig så har jag gjort schemat rätt tungt i nån vecka nu. Men vet ni vad? I slutet av november har jag en femdagars ledighet! Yeeey! Det bästa med det hela är att vi har barnen då. Känns mycket bra. Då kan det finnas tid till lite aktivering med familjen. Kanske hitta på nåt. Blir bra det.

Nu tänker jag fortsätta dricka mitt kaffe. För vet ni vad? Klockan är inte mycket... God morgon på er och jag hoppas ni alla får en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar