söndag 23 oktober 2011

Min planer har ändrats en gnutta

Jag kom ju på det bästa! Ibland är ju nästan smart. Har tänkt, och tyvärr bara tänkt, att storstäda källaren. Skrubba väggar, trapp, städa maskinerna, golvbrunnar och golv. Rensa, kasta och fixa ytor för förvaring där det inte är för fuktigt. Byta ut kartongerna till plastbackar, gärna med lock, för bästa förvaringen. Ni vet. Bara lite städjobb så att säga. Men den där källaren skrämmer mig lite... Tycker inte om att det är så lågt i tak, eller att det mer eller mindre kryllar av spindlar... Så jag har dragit mig för att städa. Skjutit upp det och tänkt "imorgon ska jag..." Så min plan: leja bort det till pojkarna. Perfekt! Och så får dem en slant för "besväret". Bra va? Givetvis så hjälps vi åt lite för jag vill ju som ha rensningen och ompaketeringen på mitt sätt. Givetvis.

Bra va? Så förhoppningsvis blir det klart i kväll, eller påbörjat iaf. Och så när lönen kommer far jag å köper alla dessa plastbackar och paketerar om allt där nere så vi får nån ordning på "skiten". Då kanske jag får lust att göra nåt åt förrådet/städskrubben här uppe. Kan behövas en uppfräshning det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar