lördag 22 oktober 2011

Ja men hoppsan då!

Skriver inte mycket nu för tiden va? Mmm... jag vet. Tråkigt. Vad har hänt sen sist alla ni som läser? Kanske inte är så många, men ni kan väl berätta? Berätta för mig vad ni har gjort så lägger jag ut det på ett inlägg, utan namn förståss. Kanske blir det en liten berättelse... hm... prova vettja!

Jag knatar på med min lilla "träning" som då är raska långpromenader. Har även lagt till lätta övningar för rygg och mage för att försöka stärka den här korsetten vi alla har. Förhoppningen är den att jag blir starkare och får en bättre hållning. Eller rättare sagt, klarar av att hålla kvar min hållning.
Härom dagen satte jag på kinectet. Hade bara tänkt en liten stund, men jag dansade och tränade med zen-övningar (typ tai chi) i över en timma (!!) ooops... Men jag var inte så mör som jag trodde jag skulle vara. Däremot var det så skönt! Ska försöka få in en sådan träning 1-2 gånger i veckan, men givetvis blir det mest efter ork.

Har även fått en drös av idéer på vad man kan göra här hemma för att göra om lite. Kostar inte många pengar och jag kan göra det själv! Sånt tycker jag om. Skulle vilja piffa till köket, fixa till lite i vardagsrummet, sätta lister där set saknas.... men har det saknas i tre år kan det saknas ett tag till. Jag vill fixa till hallen och måla om trappen. Göra om lillans rum, men det kostar. Likaså allrummet där uppe. Tankarna är många. Idéerna desto fler. Men vi får se vad som händer!

Nu blir det då mer kaffe och kanske nåt att äta till lillan. Hon är säkert lite hungrig. God morgon då, eller god förmiddag kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar