torsdag 28 juli 2011

Så nu var det dax att ha lite skoj också!

Som de flesta vet är det PDOL här nu och för de som inte vet så är det Piteå Dansar och Ler, en festival med massa försäljningsstånd av diverse prylar, en massa mat, en massa karuseller och sen på kvällen en drös artister. Ryktesvägen har jag fått höra att det inte var nån bra i år. Har inte orkat kolla, för jag bryr mig inte om det. I år. Eftersom jag jobbar och vi har barnen.
Men bara för att jag endast är ledig i morgon (det har hållt på sedan igår, onsdag och håller på till söndag kväll), så tänker jag inte ha tråkigt. Imorgon blir det in till området och röja runt med lilltjejen min! Hon har ju iofs redan tjuvstartat med både en massa lotterivinster (jo det finns sånt också), sockervadd och karusellåkning.
Blir en tur tillsammans med syrran och hennes dotter, så får tjejerna åka karuseller och ha roligt. Medans vi snackar skit och äter gott, kanske spelar på nåt lotteri och sånt. Det gillar vi.

Framförallt är jag glad. Ofantligt trött, men glad. För nu har jag mitt lilla hjärta hemma hos mig. Tänk om jag alltid fick ha hennes här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar