fredag 15 juli 2011

Lite att göra så här på förmiddagen

Hittade detta hos Anki  och tänkte svara på frågorna jag med. Har väldigt lite att göra så här på förmiddagen innan jag ska börja jobba. Visst, jag kan städa också men det kändes inte lockande på nåt sätt! 



1. Hur gammal är du om fem år? 28?.. Haha.. nähä. Jag är 35 då. 
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min hund
3. Hur lång är du? 176
4. Vilken är den senaste filmen du sett? 
The Mechanic
5. Vem ringde du senast? Niclas, min sambo
6. Vem ringde dig senast? Martin, lillans pappa
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? 
Hahahaha
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, men ringa då jag är surrsugen, vilket jag är lite då och då
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Oj... Det kan hända att det är typ ett år sedan nu.
11. Vilken hårfärg har du? Min naturliga är blond. Men nu har jag en ljus rödfärg med en massa ljusa slingor i + att det är solblekt.
12. När vaknade du idag? 9.15
13. Vilken är din favoritjulsång?
Har ingen bland julsångerna
14. Vilken är din favoritplats? Förutom mitt hem, så är det vid en speciell plats vid en älv...
15. Vilken plats föredrar du minst? I en hiss
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Antagligen kvar här. Men min lilla dröm är väl att vi då ska ha hittat ett mindre hus beläget vid nåt vatten. 
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Ensamheten...
18. Vad fick dig att skratta senast? En händelse som min karl berättade
19. Hur stor är din säng? 180
20. Har du stationär eller bärbar dator? Har både och. Eller eg. jag har en bärbar och min karl har en stationär. Men eftersom vi lever tillsammans så har vi både och.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Vore ju mycket obekvämt att sova med kläderna på. Helst vintertid då man har lite extra på sig. 
22. Hur många kuddar har du i sängen? Sammanlagt 4, men vi har två var.

23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Vilka städer har du bott i? 1
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Men under vintertid är det rätt skönt med ett par tjocksockar.
26. Är du social? Det kan man säga att jag är.
27. Vilken är din favoritglass? 
Gammeldax vanilj
28. Vilken är din favoritefterrätt? hm.. beror på. Ibland är det godast med en kladdkaka och ibland nån bärpaj, helst blåbär. Men en annan favorit är ju grillade bananer med choklad och vanlijglass, mums!
29. Tycker du om thaimat? Jajamen!
30. Tycker du om kaffe? Tyvärr favoritdrycken... försöker verkligen att dra ner på konsumtionen.
31. Vad dricker du till frukost? Äter sällan frukost...

32. Sover du på någon särskild sida? Vänster sida, helst.
33. Kan du spela poker? 
Jo, det kan jag väl. Men speciellt duktig är jag då inte.
34. Tycker du om att mysa? Absolut!
35. Är du en beroendemänniska? Jo. Av kaffe.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, det gör jag inte. Däremot känner jag en som har samma 4 siffror i slutet av personnumret. 
37. Vill du ha barn? Har 1 dotter och två bonuspojkar. Det räcker mer än väl!
38. Kan du några andra språk än svenska
? Engelska kan jag. Har en gång i tiden talat flytande norska och jag har kunnat spanska, franska och italienska. Men det är så länge sedan jag hörde, skrev och talade språken att jag knappt kan säga "hej".
39. Har du någonsin åkt ambulans? Jo, då jag var med i en bilolycka då jag var 11 år gammal.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Barnen.

42. Äger du dyrbara smycken? Njae... jo, det är dyrbara om man ser till det affektiva värdet.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Oj.... har rätt många. Typ Bones, CSI, House, Desperate Housewives, Grey´s Anatomy, inredningsprogram, dokumentärer, matlagningsprogram... ja, men det är så mycket att man skulle kunna tro att jag lever mitt liv via tv:n.
44. Kan du rulla med tungan? Hm... tror det...

45. Vem är den roligaste människan du känner? Min sambo.
46. Sover du med gosedjur? 
Nix. Men har två stycken ståendes i fönstret.
47. Vad har du för ringsignal? Jag har ett "galet" skratt. Man skrattar sjukt mycket åt den... lite svårt att svara blir det ibland också.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? 
Ett lakan.
50. Flirtar du mycket? Har alltid var "flirtig" i mitt sätt att vara. Men jag flirtar inte för flirtandets skull, utan då snarare omedvetet. Förstår ni skillnanden? 
51. Kan du byta olja på bilen? Vet inte. Har inte provat än.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? Senaste boken var Ronja Rövardotter för min dotter, Pepparkakshuset för mig själv och just nu läser jag Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
54. Läser du dagstidningen? Inte speciellt ofta...

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Japp.  
56. Dansar du i bilen? 
I bilen? hur går det till?
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnade på Rix fm då jag lås i solariet.
58. Vad var det senaste du skrev på ett papper? Jag skrev hur en omläggning ska vara, på jobbet.
59. När var du i kyrkan senast? Hehe... tror det var för över ett år sedan. Examensdag.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Det var nog min franska och engelskalärare: Anita.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Hur länge? Typ två nätter eller nåt sådant.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Hm... Det var nog min sambo.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar