tisdag 29 november 2011

Livets tvära vändningar

När jag vaknade nu på morgonen möttes  jag av riktigt tråkiga nyheter. En ung kvinna har gått bort. Denna kvinna heter Lindha och var till mig en gammal bekant. Vi umgicks då vi var små, men tyvärr har jag inte många minnen av det... Träffade henne igen som vuxen för en ca 5 år sedan. Då var hon nära vän till Niclas. Jag ser på min sambos axlar att detta tynger honom. Mycket. Sorgen lyser i hans ögon.
Och det finns så många fler, så många till, som idag tänder ett ljus och sörjer en ung kvinnas bortgång.

Tänk, bara tänk, om en liten del av det stora hela kunde ha varit annorlunda? Det krävdes så lite, men blev så mycket. Sist jag hörde något om henne, sist jag fick veta något verkade hon lycklig. Men skenet kan bedra. Vad vet jag om vad som försigick?

Tänker på er alla! Vila i frid Lindha. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar