tisdag 22 november 2011

Nä, men inte var det min tur inte. Och bra är väl det!

Oj så länge sen jag uppdatera nu... Men så kan det vara ibland. Har ju faktiskt inte lovat att jag ska uppdatera varje dag ...
Sist jag skrev berättade jag om helgen, våran utekväll och att jag trodde jag skulle åka dit. Inte för nåt brott nu, men i den hemska förkylningen/viruset som i stort sett alla runt om mig haft. Både en och två gånger. Jag är lika frisk som tidgare och är inte förkyld, inte sjuk. Nä. Utan jag jobbar och står i. Däremot känner jag att det är det nåt som ligger där och gror till sig. Lite småsnuvig, ont i huvudet och bara allmänt lite extra hängig... Ni vet vad jag pratar om.

Har haft det jättebra senaste dagarna. Är ledig fram till torsdag e.m och jag njuter! Fixar lite här hemma... städar lite, lagar mat, går promenader med hunden och bara är. Och så tar jag ju hand om min älskade familj förståss! Igår fick jag världens överrraskning. Min älskade vän ringde och sa att hon hittat ett jättefint hörnskåp (tänkt till köket) på reprisen. Har sett det på blocket tidigare... Bad henne boka, men då var hon tvungen att betala. Klar jag skulle ha det! Sa till Niclas att vi skulle hämta det sen. 5 minuter senare knackar det på dörren och in kommer hon med skåpet. Bär det själv. Haha! Underbart! Så här blev det:


Hörnskåpet:


Det är målat i typ en gräddvit färg och sedan hårdlackat, kanske båtlack?


Nedre skåpet


Övre skåpet




Det är inte delbart, utan sitter ihop. Den där klockan tänker jag ta bort. Tyvärr blir det ju ett hål där, men jag får helt enkelt hitta nåt annat att sätta där. Synd att skåpet är förstört för det är riktigt gammalt! Lagom nött, kantstött och alldeles sött! Älskar det!

Ni som då vet hur våran hörna sett ut... Tja... Vad tycker ni?



Min tanke är att den där blåa möbeln ska bort och istället blir det två hyllor på väggen där som man kan ställa saker som man använder ofta. Nu är det även tomt ovanför överskåpen i köket. Där har det vart allt möjligt! Förvaringsbunkar, bakformar, tårtfat...o.s.v Allt det är undanstoppat i skåpet. Så nöjd jag är! En bra bit på väg till en förändring i köket.

Ser ni förresten vad som står där?



Den snyggaste kapselmaskinen på planeten! Haha! Nä skoja bara.. Men det är en sån. Från Dolce Gusto. Det är samma som Tassimo, men dem här har kapslarna från Zoega och Nestlé. Många mer smaker dessutom. Det här är då min julklapp från Niclas och pojkarna! Så glad jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar