onsdag 9 november 2011

Jävla flugor! Så less jag är!

Alltså vi har inte skitigt. Men likförbannat så blir vi aldrig av med dessa irriterande (minst sagt!) bananflugor, som jag numer kallar för avloppsflugor. Det är därifrån dem kommer... från avloppet. Och så kommer dem i perioder. Skulle tro att dem är borta under perioden dem har lagt ägg tills dem kläcks för vi får bort dem rätt snabbt.
Men fan så less jag är! Nu kryllar det av dessa äckliga små skitflugor *ryser* Tur vi har mirakelmedel som tar dö på dem. Utan det skulle jag bryta ihop. Har funderingar på om vi ska ta och byta ut alla avloppsrör, ni vet dem som finns i köket och i badrummet. Kanske får man bukt med detta elände då.

Jaja. Nu ska jag då städa och rengöra typ allt! Är så fruktansvärt äcklad!

Tur jag ska hämta upp lillans kusin idag så dem får leka. Då behöver jag inte tänka på att roa henne medan jag städar. Har blivit en vana det här. Att en gång i veckan hämta hem henne också. Men det är bra! Båda tycker ju om det och varför inte? Då jag likes är ledig så går det ju utmärkt.

1 kommentar:

  1. Alltså 1 fluga genererar 500 nya flugor, och alla är könsmogna efter 1 vecka. Så man oftast bara tror dom har försvunnit då man bara har tagit bort första generationen. Ha ett glas på diskbänken med vinäger/saft och någon droppe diskmedel i minst 3 veckor beroende på hur länge du har haft dom. Kokhett vatten i avloppet tillsammans med soda eller dylika medel brukar ta det värsta.

    SvaraRadera