torsdag 30 oktober 2014

Lite allmänt blandat och så där

Förra veckan fick jag något som gjorde mig varm i kroppen, glad i hjärtat och minnena av en svunnen tid kom tillbaka.
Jag fick ett 14 år gammalt handskrivet brev ifrån en nära vän som då befann sig i Paris. Tyvärr hade det kommit i retur och sedan hamnat bland hennes gamla franskabok. Utan att öppna det, utan att veta vad hon själv hade skrivit, skickade hon det till mig. 14 år senare. Så mycket vi tänkte på, så mycket vi var med om, fast på olika sätt. Jag log och jag kände hur tårarna trängde fram. Så många minnen...
Jag tänker spara det här brevet och när min älskade vän tänker komma och hälsa på (fast jag kan ju faktiskt ta tummen ur det berömda och se till att fara själv!) ska hon få läsa sina ord från den tid då livet tedde sig i en helt annan dager.

Idag är det den 30 oktober och imorgon är det Halloween, för de som har valt att fira denna högtid. För två år sedan publicerade jag ett inlägg där jag hade tagit reda på om det fanns likheter mellan Halloween och Allhelgona, som då infaller på lördag och söndag. Och ja, det finns det. Här kan ni läsa om vad jag hittade: http://annawesterlund.blogspot.se/2012/11/halloween-allhelgona.html
Jag gör inget i år eftersom jag jobbar, fredag till söndag. Men sen är jag ledig en hel vecka!! Som jag ska njuta och göra nytta den veckan. Behövs verkligen... storstäda kök och badrum står på listan och handla lite julklappar, se vad som behövs i nya juldekorationer (inte så mycket för jag har lyckats samla på mig en hel del!) och annat. Ska bli skoj. Hoppas bara att vi får vara friska. Men tjohalia ska fira imorgon. Hon är bjuden på fest! Hon skickade en bild igår kväll på en sminkning där hon gjort ett sår. Hon är superduktig! Ska fråga om jag får visa bilden här.

Tankar på en ny hund finns fortfarande och har väl blivit starkare än förr.... jag vill så hemskt gärna ha en fyrfotad, hårig vän som håller mig sällskap under dagarna. Hittade en omplacering som verkade mycket intressant..inte en jakthund dock, men en som jag tror skulle passa våran familj. Jag  är öppen för omplacering eftersom att ibland kan det vara skönt att "skippa" valptiden. Dessutom är det lättare att komma överens om en prövotid. Med en valp gör man ju liksom inte så.. provar i några veckor, ångrar sig och lämnar tillbaka valpen. En vuxen en hund däremot, där går det alldeles utmärkt! Man kan ha hunden i några veckor, en månad och se om den passar. Nåja. Min andra hälft bör ju vara med på noterna också och det är lättare sagt än gjort...

Nä. slut på tankar för denna gång! Nu är det dags att göra lite nytta. Typ helgstäda, vattna blommorna och kanske "fixa till" mig själv lite också?
Lev å må alla underbara tills vi hörs nästa gång!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar