fredag 3 oktober 2014

Förkylda tankar en vanlig fredag

Ett tag sedan jag uppdaterad på bloggen, men så kan det bli emellanåt! Kan ju inte hålla på hela tiden, blir ju ingen spänning då. Hehe.. Nä, skämt å sido. Anledningen är ju enkel: har inte haft nåt att skriva och eg. inte nu heller, men tänkte att det går ju inte att vänta hur länge som helst. Typ.

Har funderat en hel del på sistone. Mestadels på jobbet. Vet inte riktigt vad jag vill och många gånger går tankarna till att jag inte ens vet om jag vill vara sjuksköterska längre. Fast det kanske bara är en svacka..?
Under den här veckan har det varit extra mycket tankar, men det är för att jag i lördags natt utvecklade snuva och sen en kraftig och energiuttömmande förkylning. Har alltså varit sjuk sen i söndags, eller ja, kraftigt förkyld i alla fall. Så det har ju då gjort att det hittills har blivit tre sjukskrivna dagar (nätter) varav en karens... det suger. Det kostar. Inte undra på att man aldrig vill vara hemma och sjuk. Nästa månad blir lite mer fattig än vanligt.
Så vad skulle jag vilja göra annars då? Tja... så långt har jag inte tänkt. Men en dag kanske det dyker upp nåt intressant och roligt! Kan ju om inte annat ta tjänsteledigt och prova på nåt och passar inte galoscherna, då är det ju bara till att återvända till mitt jobb. Det som hindrar mig lite är att jag inte törs. Jag törs inte sprida ut mina vingar och prova dem. Varför är jag så feg? Vad har jag att förlora på att åtminstone söka, leta och prova? Tror det handlar lite om att jag är bekväm. Jag vet vad jag har och det ger mig en trygghet. En trygghet i att kunna göra annat och veta att jag har ett jobb att gå till.

Detsamma gäller det mesta i mitt liv numera. Att jag inte vågar. Jag är bekväm, jag är "trygg" och jag liksom hänger bara med..Tankarna på en ny hund blir bara fler och fler. Jag känner att jag verkligen vill ha en ny kompis, Varför vänta? Och på vad? Jag vill leva här och nu och det jag tycker allra mest om att "syssla med" är just hundar och andra djur. Har kommit fram till att mina intressen sträcker sig så långt som till.... ja, precis. Hundar. Haha.. Önskar att jag haft något annat också och visst tycker jag om musik, böcker, filmer, serier, människor... och så vidare. Men det är ju intressen som liksom eg. inte är sådana intressen att jag pratar mycket om dem, eller är aktiv i, eller...ja, ni förstår vad jag menar va? Tänk om jag haft typ skidor, skridskor, rida, köra rally... ja, nåt! Men inte det. Inget. Zipp. Nada. Förutom djur.. och framförallt hundar.
Minns ni inlägget om att jag fastnat för flatcoated retriver? Sitter och kikar på blocket och ser två urgulliga valpar (flattar) till salu och fy tusan så sugen jag blev! Åtminstone på att fara å hälsa på... till att börja med. Tycker inte man ska välja hund baserat på en annons. Jag tycker man kan hälsa på dem och se hur dem har det först. Och dessutom är det ju viktigt att man känner det är ok med föräldradjuren och att valpen är intresserad av en. Eller hur? Meeen... ååååh... vill så gärna. En fyrfota, lurvig, mysig vän.
Fast det är lite lika här. På nåt udda sätt törs jag inte. Vågar inte ta steget ut och fara å hälsa på hos olika uppfödare. Rädd att jag ska göra fel. Rädd att det i slutändan kanske blir så pass illa att det inte fungerar med en ny hund.. Jag vet inte. Och i nästa andetag tänker jag: varför inte? Vad är problemet? Du fixar det! Lev här och nu! Inte igår, inte imorgon, inte om 10 år. Nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar