lördag 11 oktober 2014

Fyller snart... euhm... 24..?

Lördag, helg, barnfri och ledig för en gångs skull. Känns helt ok! Sov i nästan 12 timmar inatt, men kanske inte så konstigt då jag vakade av igår och slumrade endast ett par timmar på soffan,
Jag fyller år på onsdag, men har inte tänkt att fira nåt. Det blir inge fika, ingen tårta eller fest av något slag. Utan bara en vanlig dag. Dessutom går jag på nattpass 1 av 2 då. Men idag tänker jag göra en trerätters middag till mig och Niclas, typ som att fira. Eller för att jag är grymt sugen! Det blir hemmagjord skagenröra på toast  till förrätt, ölbräserad älgstek med rotsaker i ugn till varmrätt och till efterrätt vet jag inte än. Men jag tror det blir köpes pannacotta. Ids inte göra det också. Imorgon funderar jag på att steka lax och gratinera toppar av potatismos till middag. Mums! Det är nog bland det godaste som finns. Så, med andra ord kommer helgen gå i matens tecken. Ibland önskar jag att de här "matilen" jag får skulle komma oftare och vara längre. Tyvärr brukar det bara hålla i sig några dagar.. Men, men. Bara passa på då det händer.

I övrigt ser det väl ut som vanligt på hemmafronten. Jag har äntligen, nästan, blivit kvitt den här envisa och hemska förkylningen. Förhoppningsvis kan jag göra ett ordentligt träningspass nu i början av kommande vecka. På tal om träningen så går den också framåt. Märker att jag är "stadigare"i ryggen efter alla yogaövningar jag gjort och i allmänhet är jag betydligt mer pigg. Där förra veckan, i början av förkylningen, satte herr fibro igång att retas med mig rejält. Jäklar va ont jag hade i kroppen. Genast blev jag ledsen och nedstämd. Trodde att det skulle hålla i sig och att ett hemskt skov skulle vara i antågande. Men så gjorde jag lite yogaövningar efter ett par dagar och blev betydligt bättre i kroppen. Fantastiskt! Tänk om det blir som jag hoppas? Att min kropp blir bättre och bättre. Att jag så småningom ska kunna slippa få så jäkla ont? Bara hålla tummarna.
När vi far å handlar på en liten stund, tänker jag fara förbi antingen hälsokostaffären eller ett apotek och köpa på mig lite d-vitamin bland annat. Dax att börja äta tillskott så vintern inte blir så jobbig.

Ska försöka ta lite bilder på maten i e.m så ni får se vad vi äter. Men kommer inte att lova nåt då jag har en tendens att bara njuta av maten och glömma bort att ta kort. Som det eg. ska vara då.

Ha en underbar helg!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar