torsdag 18 juli 2013

Mysiga djur!

Min enda lediga dag på hela denna veckan och kanske inte det mest stabila vädret... Hade först tänkt att fara å bada en sväng med tjohalia och hennes kusin, men det var nog likes att vi inte gjorde det. Så fort solen gick i moln var det riktigt kallt! I mitten av juli... Tragiskt... Känns som att även denna sommar regnar bort.
Men vägrade att bara göra nytta hela dagen och tyckte att vi kunde göra nåt. Så jag cyklade med tjohalia till Grans Naturbruksgymnasium som även har en lite djurpark man kan strosa i. Får, getter, grisar, hästar, höns, kaniner... De hade chinchillor som vägra visa sig och i stora inhägnader finns det ju även kor och stora hästar.


Första delen var en bra tilltagen inhängnad för kaniner och marsviner. Fanns flera stycken, men den mest sociala var den vita albino kaninen.



Och så var det två får. Själva verkade det som. Var mest hungriga och brydde sig inte alls om att vi var där :-P


Tjohalia klappar pålle.

Den där lilla svarta var mycket social och kom genast fram för att hälsa då man kom till deras inhängnad. 


 Denna tacka väntar nog lamm... Tjock om magen och la sig vid trädet för vila. Njöt med slutna ögon då jag kliade på nosryggen. Underbar! <3


Och så smågrisar. Tror det var kanadensiska minigrisar. Denna första var väldigt trevlig, knatade fram och var nyfiken. 



Och så getterna som låg och solade. Tjusiga!



Det som är roligt är att detta är djur som går tillsammans: grisarna, fåren och getterna. De knatar omkring där tillsammans med en och är mycket trevliga! Blir nog kanske nåt mer besök där då det är rogivande och mysigt att få vara med djuren en stund. Som jag saknar att vara med mycket djur. Mamma hade massor av katter och hundar. Vi hade först grisar, höns och kaniner. Sedan hästar på gården och jag hade kanin också. Jämt har jag haft djur runtomkring mig... Skulle vilja ha en kanin, eller två, lite höns och en tupp och så minst en till hund. Hade inte Niclas vart allergisk hade jag gärna haft en katt också. Men så är det... tid och ork finns inte riktigt, så jag får nöja mig med jycken <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar