tisdag 16 juli 2013

Inte vet jag.. bara ett vanligt inlägg?

16:e juli, regn och inte ett dugg varmt. Trist med sådana här somrar, men jag försöker tänka på att maj månad var väldigt varm och mycket fin! Mmm... kanske inte så mycket att hurra åt, men man kan försöka vara glad åt det lilla. Den här dagen lämpar sig alldeles ypperligt till att bara vara, mysa, se film och ta det lugnt. Sådana dagar behövs dem med. Själv ska jag då jobba, ett kvällspass. Igår var det första dagpasset på över 3,5 månad och det gick över förväntan bra. Blir mycket jobb den här veckan med 6 pass... Sen lättar det lite grann och om mindre än 4 veckor går jag på en till semestervecka. Ska bli skönt med lite ledighet så där på barnens sista sommarlovsvecka. Tanken är att vi ska försöka hitta på nåt den veckan, men frågan är vad..? Tyvärr sätter ekonomin käppar i hjulen lite så vi får försöka dra ner på lite kostnader så vi har råd :-) Men kanske en liten tripp eller två med husvagnen? Jag skulle vilja fara ner till Lycksele en sväng, en sväng till Niclas ena syrra och deras sommarställe... Skulle vilja bo på hotell en natt eller två och frossa i god mat. Mmm... underbart. Jaja. Får se vad det blir. Tänker sätta mig ner nån dag och titta över möjligheterna att få fara iväg en sväng. Det behöver inte kosta för att smaka så att säga och jag brukar vara duktig på att hitta lösningar på det mesta. Typ... ;-)

Nä. Fortsätta med att ta det lugnt och kanske fixa nå lunch. Min dotter vill gärna ha datorn för att se på film. Haha...Kanske inte konstigt att hon vill det. Vem blir inte slö och slapp av det här vädret?
Må nu gott alla underbara!
Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar