onsdag 5 september 2012

Bokmalen trädde fram

Var iväg för att försöka fynda en byrå vi kan ha i hallen. Gick inte så bra. Inte en enda byrå på de två second-hand ställena som finns här runtomkring. Man skulle ju kunna tro att folk behöver sina byråer....

Andra stället vi for på var till röda korset. Fastnade vid böckerna och när de sa att alla böckerna är för 5 kr styck, då slog jag till! Niclas tog några stycken och jag tog resten! 10 böcker hittade vi som definitivt kommer att läsas. Glada jag! :-D

Så nu har jag till höstläsningen. Och säkerligen ett bra tag framöver då det inte längre går så fort att läsa för mig... Synen vill ju jävlas med mig och ofta blir det suddigt. Kanske dax att ta en sväng till optikern?

Dagen idag skulle gå i städandes tecken. Jag har ingen ork till det. Eller lust kanske jag skulle medge. Det har gått så långt att nu tänker jag inte ens säga att "jag tänker ta tag i städningen", för det kommer ändå inte bli av.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar