söndag 28 augusti 2011

Vill bara tokfnittra, storgråta, vara arg och glad

En kollega till mig berättade om hur hon spelade ut hela sitt register här för några dagar sedan efter en jobbnatt: tokskratt så tårarna sprutade, ilska och för att sedan bryta ihop och skråla ( så ännu mera tårar sprutade) på parkeringen. Då är man trött.

Min jobbhelg är snart över. Efter i morgon kl 16.00 är jag ledig en och en halv dag. Kan behöva det och eg. vore det bra om jag inte alls jobbar imorgon.
För mig är det så här just nu: mina huvudrörelser, min syn och hörsel, min kropp och min hjärna är totalt osynkade och långt ifrån nån form av samspel. Därför har detta inlägg tagit mig 5 minuter att skriva. Än så länge. Måste läsa om å om å om igen för att se att det vart någorlunda rätt. Tvivlar starkt på att det blir det i alla fall.

Jag tänker då nu försöka hejda mig själv så jag inte "flippar" i nån form av attack av tokfnitteri, gråt, ilska och total salighet av lycka. Allt samtidigt förståss. Känner mig inte ok för fem öre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar