lördag 20 augusti 2011

"Anna, du har ett udda sätt att sätta på fläsket..."

Har en underbar lördagkväll! Eller hela dagen har vart bra. Började med att sova ut, sen sitta i morgonrocken, dricka kaffe och så ta en lång dusch. Fick besök av brorsan och svärfar, surrade och drack kaffe. Sen bar det av till stan en snabbis där vi handlade lite och käkade må Max. Väl hemma funderade vi vad vi skulle hitta på... Efter lite velande och lite mera funderande (ett under att inte brandvarnaren slog igång...) så bestämde vi oss för att fara å fiska lite, tända en liten brasa och grilla. Mys på hög nivå!



Utsikten från grillplatsen. Lugnt och fridfullt var det.

Niclas provar kasta lite... Mycket liten aktivitet i vattnet. Tror inte det är så många firrar kvar i tjärnen och definitivt inte så många som är på "hugget", så att säga.. Hehe.. var nästan lite vitsig dära! 



Min stövel. I brist på annat.


Smoke hittade en hink med regnvatten i. Mycket gott tyckte han med tanke på att han drack flera gånger. Hoppas vid gudarna att det inte var nåt annat där i!

Jycke på upptäcksfärd.

Vacker!


En bild säger mer än tusen ord!



Snyggaste skogsmullen ever! 

Dax att låta fläsket brinna!



Mmmm...



 En till som tycker det verkar "mmmm"... haha! Stirrade länge och väl fläsket....



Försöker med att stirra på husse istället... "Det brukar funka..."


 Så mycket gotta...



"Sitter fint och stirrar lite till. DET brukar verkligen funka!"



"Nä häpp... lägger mig ner då. Och stirrar jag riktigt intensivt på fläsket så kanske det hoppar in i munnen på mig..."


"Aaahaa! Se där! Va vad de jag sa?"


Till sist vill jag fråga om det är någon som vill gissa på vad detta är? Och pekar på bilden nedanför....
Svar kommer sen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar