lördag 6 augusti 2011

Underbara lördagmorgon!

Satt uppe och såg film med karl´n igår, till efter ett på natten. Somnade gode hårt sen och tyckte väl mer eller mindre att nu skulle det inte finnas nåt som hindrade mig från en lång sovmorgon. Äntligen.

Vaknar med panikkänslor i hela kroppen, huvudet snurrar, pulsen är snäppet högre än vanligt och andningen är häftig. Klockan visar 06.18. NEJ! Jag har försovit mig!!

Nu kan man alltså se det här på två sätt: fan ta panikkänslorna, dem är jobbat att trycka tillbaka för att kunna somna om igen... Men så skönt att slippa stiga upp och bara sova igen!
Och det gjorde jag. Efter många om och men. Pulsen var jag tvungen att få ned till 60 igen. Från 180. Lite tufft kan jag säga. 

Vaknade 09.23 igen. Med svinigt ont i ryggen och värk i axlar och nacke. Vet inte vad som är bättre: 180 i puls, eller en ryggsmärta från helvetet?
Nåja. Nu är jag då uppe, vaken (nästan) och dricker en kopp kaffe. Det var väl det som var meningen med allt vaknade antar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar