tisdag 16 augusti 2011

Halvdöd och på gott humör

Det här är nåt jag nog aldrig mer gör om. Om det inte är absolut nödvändigt förståss. Det blev ändringar på mitt schema, eftersom det inte fanns tillräckligt med personal. Jag brukar vanligtvis säga nej till sånt här, men nån gång ska det väl va min tur att ställa upp. Så jag jobbade natt i söndags, 21.00 till 07.00 på måndag morgon. For hem, sov några få timmar. Rättare sagt ca 2,5 och for iväg och började 15.00 till 21.30. Något mör var jag och inte på det bästa humör som skådats... Kanske blir så då kroppen slagit bakut? Hem, sov några timmar och började idag kl 06.45. Lyckligtvis bara till 14.00 idag.
Och inatt har jag inte fått sova mycket. Vi är hundvakt åt en gammal tik på 9 år som givetvis har sina vanor och rutiner. I vårt sovrum ska det helst vara djurfritt. Denna söta vovve knallar in och tittar på oss. Flera gånger under natten. Gissa vad som händer då? Jo, Anna sover typ inte så mycket denna natt heller.
Resultat? Halvdöd ( om man nu kan vara det) men ändå på gott humör. För nu är jag ledig i dagarna två och som jag ska sova!  Och så är jag dessutom ledig till helgen också, så bara fredag jobbar jag. Härligt! Njuter för fulla muggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar