torsdag 11 augusti 2011

Fortsätta jobba...

Har kommit in i ett "skov" eller en sämre period om man så vill. Trött till tusen, oavsett. Inatt sov jag 12 timmar och är lika trött ändå. Hur är det möjligt?? Händer växlar mellan att domna och smärta, fötterna värker hela tiden (i stil med att man gått väldigt länge), ryggen värker, nacke och axlar är spända, huvudvärken försvinner inte, har dimsyn och "fastnar" med blicken... Listan kan göras lång... Hela jag känns sänkt, dålig och ur balans.

Och då när det blir så här, då är det dax att klistra på leendet, hålla tillbaka självömkan och tårarna och fortsätta jobba. Livet tar inte slut för det. Dessutom ser jag frisk ut. Min dolda sjukdom syns inte med blotta ögat och jag är även en "hejare" på dölja mitt mående för omgivningen. Om jag inte skulle göra det, dölja mitt mående, skulle jag ligga kvar i sängen fortfarande och bara sova. Jag skulle inte fara på jobbet och jag skulle inte gå ut och gå med hunden, som jag tänker göra nu. Jag skulle inte göra någonting för det är eg. alldeles för tungt. Min ork och min energi är borta. Men det är bara för tillfället. Det vet jag. Snart är energin tillbaka och då blir det lite lättare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar