lördag 7 april 2012

Underbara unge!

Igår då vi var hos syrran kom det dit lite andra personer. Bland dem en kille som gärna kramades. Då han kramade mig, vet jag inte riktigt vad som hände, men så utbrister hon: "jag såg din röv!" Å som att det inte var nog fortsätter hon: "visa den igen!"
Haha.. Ja, vad säger man? Kan det vara morsarvet mån tro? :-P

Ibland kommer det sådant man inte skrattar åt, men som får mig att inse att min lilla flicka börjar bli stor...
Vi for till Niclas mamma idag tillsammans med barnen för att umgås å grilla lite. Vi hade vart där en liten stund. Lillan satt på en liten snöhög: "det känns konstigt att vara här då farfar är i himlen"
Ja. Det är det..

Å så kan hon vara rolig åxå. Svärmor sa att hon inte tyckte att det var nå vidare fint gjort av folk att säga glad påsk med tanke på vad som hänt. Och uttryckte sig som så att hon kände att nästa som sa det skulle hon klappa till.
"Glad påsk" kom det snabbt från lillan.. Med ett flin :-P

Ja. Vad säger man? Hon får mig att skratta, skaka på huvudet, nästan bli generad. Men hon får mig även att tänka efter å förstå att precis i detta nu formas min flicka. Tänker, känner å lär sig förstå å hantera livet allt eftersom hon växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar